Ilość e-maili wysyłanych w celach marketingowych wzrasta rocznie o 30% wynika z raportu Direct Marketing Association. Główną przyczyną wzrostu są niskie koszty i rosnąca efektywność tej formy promocji. Ostatnie dane ujawniły, iż odsetek odpowiedzi na maile wzrasta i obecnie kształtuje się na poziomie od 3 do 8% a przy wąskiej segmentacji klientów może być znacznie większy.

Z najnowszych badań przeprowadzonych przez firmę SARE wynika, że stale rośnie popularność newsletterów, które obecnie subskrybuje już 90% ankietowanych. Odnotowano również poprawę postrzegania otrzymywanych wiadomości, gdyż 75% subskrybentów wyraża się o nich pozytywnie. Znacznej zmianie uległa także preferowana częstotliwość otrzymywania newsletterów. Obecnie blisko 1/3 osób deklaruje chęć odbierania mailingu nawet kilka razy w tygodniu pod warunkiem, że będzie rzeczowy, czytelny oraz w każdej chwili (i w prosty sposób) będzie można z niego zrezygnować. Preferowanym formatem newsletterów dla większości respondentów (80%) jest format HTML, tylko pracownicy działów IT są zwolennikami formatu tekstowego. Z raportu wynika także, że w prawdzie ponad połowa przedsiębiorstw nie wykorzystuje jeszcze poczty elektronicznej w działalności promocyjnej ale 65% z nich zamierza wdrożyć mailing w przyszłości, gdyż już teraz dostrzega wymierne korzyści wynikające z wykorzystania e-mail marketingu. Firmy najczęściej doceniają możliwość intensyfikacji kontaktów z klientami, zwiększenie liczby odwiedzin strony WWW oraz niskie koszty komunikacji za pomocą korespondencji elektronicznej [SA06].

W związku z powyższym jeżeli Państwa firma nie uruchomiła newslettera na swojej stronie internetowej to najwyższy czas aby to zrobić. Na rynku oprogramowania istnieje duży wybór programów do tzw. mass mailingu lub e-mail marketingu dzięki którym, będzie możliwe automatyczne zbieranie adresów e-mail potencjalnych klientów a następnie prowadzenie spersonalizowanej kampanii mailingowej.

Dobra baza adresowa (odpowiednio stargetowana) pozwoli Państwu budować zaufanie wśród bieżących lub przyszłych klientów a także poprawić wizerunek firmy a tym samym zwiększyć przychody.

Zanim jednak zaczniecie wysyłać masową korespondencję, zaleca się zapoznanie z Ustawą o ochronie danych osobowych oraz Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną, gdyż bez lektury powyższych artykułów nadawca mailingu, nieświadomie może stać się tzw. spamerem i trafić na listę źródeł spamu (czytaj RBL - Relay Block List) przez co korespondencja wysyłana z Państwa firmy od razu będzie kasowana przez oprogramowanie do walki ze spamem i nie dotrze do żadnego odbiorcy.

(ciąg dalszy: 6. Literatura)